29 juni 2014

Fotografering med mellanring

Idag fyller jag år :-) i present från min kära make fick jag något mycket efterlängtat. Nämligen mellanringar... ja ha vad är det då kanske du tänker (om du inte är fotonördig). Jo det är som ett tomt objektiv man placerar mellan kameran och det riktiga objektivet. För att kunna komma närmare och ta fina närbilder. Så mina söndagsbilder blir några närbilder jag tog idag ute i trädgården. Perfekt väder var det också, nästan vindstilla och molnigt. Vilket ger ett jämt fint ljus. Men det var ganska svårt, bara små, små förflyttningar och skärpan hamnar någon helt annan stans. Tålamod! Alla inställningar fick man också tänka om på helt. Men med lite övning blir detta kalas.
Fler söndagsbilder finner ni som vanligt hos inspirations Fabriken, här.



foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


4 kommentarer:

  1. Hur fina som helst ju :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Ellen, vad roligt att du gillar dem :-)

      Radera
  2. Grattis i efterskott! Och så fina foton du tar, underbar känsla i bilderna, så skirt vackert:)/Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för gratulationen och din fina komplimang :-)

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...