28 juli 2013

Vit fasadfärg

Nu har vi så när som på några plankor målat klart fasaden, entrén har jag redan visat här. Men nu tänkte jag visa lite andra sidor av huset. Vi valde en vit fasadfärg och vi märker att färgen verkligen skiftar efter väder och säsong. I stark sol är den nästan kritvit, sen får den en mer grå ton på kvällen och i vissa fall lite blå eller grå. Men det är ju bara om man är lite färgnördig som jag är. Annars skulle man nog bara säga att färgen är vit ;) Längst ner ser ni den orange-gula färgen som fanns när vi flyttade in. Den vita fasadfärgen vi valde heter Emalj (kod från Alcro), men vi valde att måla med Jotun, Demidekk.

vit fasadfärg


photo by Miriam

2 kommentarer:

  1. Vilket lyft! Snyggt:) man får våga ljust tycker jag! Vi har beige/gult tegel på vårt 50-talshus och hög sockel. Vi trotsade smutsrädsla och vågade beige/sand-färgad sockel, så nöjd:).

    Så vackert huset ligger också, naturskönt!
    Kramar
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Tack jag kunde inte tro att det skulle bli sååå bra, vi är mycket nöjda :) och det var just läget på huset som jag föll för. Med utsikten över fält och hagar, kanske skulle visa även det i ett inlägg? Hoppas du får en fin måndag. Kram

    SvaraRadera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...