9 maj 2017

DPD Paket som inte levereras ut

Jag beställde i slutet av april två bärsjalar från Artipoppe och allt har funkat smidigt, tills dess att paketet landar i Sverige. Vad skulle man göra utan Facebook och alla hjälpsamma människor i Bärsjalsgruppen!? 

När paketet kommer till Göteborg tror man att det snart ska vara dags för leverans. Det går smidigt att följa paketet men när det står en kryptisk texten på dpd's hemsida:

"At parcel delivery centre.
New delivery date agreed upon." 


Då funderar jag på vad det är för nytt leveransdatum? Det står så någon dag och jag får inget meddelande från postnord, jag kan heller inte hitta någon mer information på deras hemsidan.




Enligt dessa hjälpsamma människor på Facebook så ska man tydligen gå in på en hemsida och boka tid för hemleverans. Man får inget mail, sms eller annat som på något vis gör att man förstår detta. En person berättar att paketet låg på "parcel delivery center" i en vecka just för att man inte får info. Utan det ska man förstå och man ska också veta vart man gör detta. (!!!) Jag tycker inte att det kan vara så svårt att få ut den informationen till slutkunden.

Så är du i samma sits, så hittar du länken här. Man loggar man in med sin parcel nr. Där kan man sedan välja vilken dag man vill ha sin utkörning, mellan 8-17. Så det blir till att hålla sig hemma hela dagen.
 
Ps. Tack alla ni som skriver, det känns fint att man hjälpt till att paketen hamnar rätt. För vem vill missa ett paket som man har beställt...



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

34 kommentarer:

  1. Hej. Ramlade in här med hjälp av Google. Ville bara tacka för länken. Hade också problem med DPD då de inte skickar ut någon information.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att google och jag kan hjälpa till när våra logistikföretag inte kan vara tydliga nog.

      Radera
  2. Fantastisk! Tusen takk! ☺️☺️

    SvaraRadera
  3. Det står bare å loader

    SvaraRadera
  4. Nå funker det! Tusen takk for hjelpen!

    SvaraRadera
  5. Prøvd 4 ganger og det skjer ingen ting. Post Nord må være det sykeste selskapet noen sinne, ingen mulighet til og ringe de heller og ingen opplysninger om noen ting :(

    SvaraRadera
  6. Du räddade mig också! Helt sjukt system ju! Tack så mycket

    SvaraRadera
  7. Tack för informationen! Den var fullständigt omöjlig att få från Post Nord.

    SvaraRadera
  8. Tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  9. Samma här !!! Tack så mycket!

    SvaraRadera
  10. Tusen tack Miriam för länken! Mvh Johan

    SvaraRadera
  11. Samma här galet system!!!

    SvaraRadera
  12. Tack för hjälpen var en slump att Jag hittade detta information. Kunde väntat evighet för paket som finns i Landet. Ringde postnord och de hittade inte kolli nr som Jag hade anget. De borde väl måste veta att det handla om detta Heregud. Står nytt datum har kommit överens ??? hur ska man kunna veta man ska in på länken och välja en leverans dag. verkligen de sämsta Jag varit med om. Jag skicka paket och får paket. aldrig varit med sån. Allafal har nu registrerat väntar på leverans. hoppas de kommer fram haha. Tack Mariam för detta

    SvaraRadera
  13. Tack så mkt för informationen!

    SvaraRadera
  14. Tack så mycket för infon! Väntar på paket och fick inget sms om bokning av hemkörning som jag fått andra gånger, blev minst sagt förvirrad innan jag läste ditt inlägg...

    SvaraRadera
  15. Stort tack! Utan ditt inlägg hade jag också väntat en evighet.

    SvaraRadera
  16. Tack för den infon! Ett par dagar till och mitt paket hade gått tillbaka till avsändaren. Konstigt system.

    SvaraRadera
  17. Thank you for sharing the solution! If not your post, I would miss my package.

    SvaraRadera
  18. Tack för info om hur man få försendelse förbi dpd's delivery centre.
    Mycket uppskattat Shirley

    SvaraRadera
  19. Hej Miriam! Stor tack! Jag skulle aldrig få min paket utan dig! Använde länken och bokade tid! Hoppas all är väl med dig! Manuela

    SvaraRadera
  20. Tusen tack!
    Snacka om att det har låg service... ahh

    SvaraRadera
  21. Säger som alla andra, verkligen stort tack för ditt inlägg och länken till PostNord! Utan att ha hittat hit hade jag antagligen fått vänta förgäves på mitt paket. Mvh Emma

    SvaraRadera
  22. Tack för hjälpen!
    Detta är ett Postnord i ett nötskal. För en ca 4-5 år sedan beställde jag en dragkrok från Holland där klantade också postnord till det och det slutade med att kroken hamnade i Holland igen och jag fick beställa igen.
    Kan jag undvika postnord gör jag det. Vet inte om det beror på anställd personal eller.... När nyaste modellen mobiltelefon kommer ut på marknaden har postnord väktare som bevakar på terminaler i bl.a M-ö.

    SvaraRadera
  23. Tusen tack för hjälpen! Idag var tydligen sista dagen att hämta paketet innan det skickas tillbaka till leverantören. Detta är inte klokt. De säger att de har kontaktat mig men det har de inte. Mitt paket skulle levereras vid dörren och jag är alltid hemma pga Corona...
    Fast, jag är inte förvånad med tanke på att det är Postnord vi pratar om. Man borde väl vara glad att paketet inte har försvunnit... :-)
    Mvh, Sofie

    SvaraRadera
  24. Tack för denna info och länk.
    En som väntade på leverans.

    SvaraRadera
  25. Tack för hjälpen. Det är andra gången nu som jag har beställt en båtvagn från Amazon. Den första skickades tillbaka för att jag inte hämtade ut den men den aviserades aldrig. Håll på att hända samma sak med vagn nummer två.

    SvaraRadera
  26. hamnade här via google som alla andra helt sjut att det fortfarande är ett problem. tack så mycket!

    SvaraRadera
  27. Samma som alla andra som sett ditt inlägg.

    Man tackar o bockar för infon.

    SvaraRadera
  28. Samma problem för mig idag. Tack för länken.

    SvaraRadera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...