29 december 2013

Årskrönika 2013

Årskrönika 2013 hos Living by Miriam
Tänkte försöka ge mig på att sammanfatta året som gått.

Januari

Det nya året började som sig bör ganska kallt och med snö. Jag bakade lchf-pizza, visade vår renoverade hall och vintervitt var temat hos Fabriken.


Februari

Månaden startade med ett Mood board som team hos fabriken, jag drömde om vackra fönster och takfönster och både och. Det blev en omtumlande månad för mig. Jag fick mitt cancerbesked, opererades och blev moster.


Mars

Återhämtning var seg efter en lång operation och jag kämpade mig upp och hälsade på min gudson för första gången. Jag visade er bilder på vår renoverade Gillestuga och Tvättstuga. Våren var på intågande och jag pysslade lite till Påsken. Jag gjorde en lchf-musli och drömde om härliga matplatser.


April 

Jag gick Sköna hems inredningskurs och bloggade om våren. Utelivet i växthuset började sakteliga vakna. Fondvägg var temat hos Fabriken och jag visade er vår träpanel. Vi började måla om fasaden på huset och det blev trädgårdsdax.


Maj 

Jag genomgick min radiojodstrålning, på grund av det fick jag inte äta mjölkprodukter och bakade då en (vegan/lchf) kladdkaka som var fri från socker, ägg och mjölkjprodukter. Trots det smakade den riktigt gott. Jag njöt av att det gröna började spira i trädgården och vi blev klara med fasadmålning på framsidan/entrén.



Juni

I juni tog vi en välbehövlig paus och åkte till Italien. Min födelsedag firades på Orust. Jag visade er vårt renoverade sovrum och inspirerades av vackra sommarhem.

 

Juli

Semestermånaden blev kort, bara två veckor. Man hade upptäckt kvarvarande cancer och jag fick genomgå min andra operation. Dock hann vi med en kort resa till Helsingborg, Höganäs. Vi besökte Magasin 36 och bl.a. Mölles krukmakeri. Den vita fasaden var nu klar på tre sidor. Jag tipsade om goda grilltillbehör.


Augusti

Sommaren fortsatte ge oss fint väder utan regn. Vissa rabatter var väldigt torra och min sambo sprang med vattenkannor eftersom jag inte fick bära tungt. Vi renoverade ett skrivbord till ett matbord. Tittade på vackra veteranbilar och drömde om roomservice pigstuga vid vattnet. Jag bakade en god rabarber och jordgubbskaka och en god morotskaka. Min gudson blev 6 månader.

 
 

September

September bjöd på Stockholms besök och butiken Lotta Agaton. Där på en bänk gick tiden. Jag gjorde en äppelkaka som sig bör och en snabb enkel chokladmousse. Jag inspirerades av ett svenskt Toscana. Provsvaren visade tyvärr på ytterligare kvarvarande cancer.  Jag genomgick en PET/CT scanning och laddade för en tredje operation.


Oktober

Nu fick bloggen adressen www.livingbymiriam.se. Jag rapporterade från Ölands skördefest. Min dator kraschade strax innan operation tre gjordes. Jag bakade kokostoppar och bananpannkaka. Köpte nya vaser och förberedde inför för halloween.


November

Det var fortfarande milt väder, ingen snön och nätterna var riktigt mörka. Jag berättade för er om min resa med Sköldkörtelcancer. Kämpade vidare med min återhämtning efter den tredje operationen och jag kände att kroppen verkligen började bli sliten. Vi målade med Kalklitir -Lute Primo och jag drömde om en modern fjällstuga. Självklart bakades det också, en mjuk pepparkaka och chokladtryffel. Jag fyndade på loppis och endel vinterpynt började pryda huset.




December

Vi spontanköpte en gran och julpyntade med egna julgranskulor. Jag återanvände gamla stearinstumpar och gjöt ljus. Det blev fina julblommor och advent. Vi fick några få dagar med snö men annars fortsatte det milda vädret och regn. Huset fick fina fasadsiffror och jag bakade också en ruggigt god dadelkaka.


TUSEN TACK TILL ER MINA KÄRA LÄSARE FÖR ATT NI FÖLJER OCH KOMMENTERAR!
:-)
JAG ÖNSKAR ER ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

photo by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


2 kommentarer:

  1. Vilken fin årskrönika du gjort. Det är ett riktigt tufft år du gått igenom, jag läste din cancerberättelse och blev väldigt tagen av den. Det kan verkligen hända vem som helst, och precis som du skriver, är det viktigt att hålla uppsikt på sig själv och sin kropp. Även om jag inte känner dig, så hoppas jag verkligen av hela mitt hjärta att 2014 blir ditt år; då du blir frisk. Tack för att du delar med dig!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du vad omtänksamt av dig. Det peppar mig mycket i min läkning :-) Jag hoppas du också får ett härligt 2014. Stor kram!

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...