15 januari 2014

Måndens på bokstaven G

Måndens fyra på bokstaven G, med initiativ från Rackarungarbloggar och hos Lilla u.
MÅNADENS FYRA på G månadens Gröna fingrar | månadens Godaste | månadens Glamour | månadens Gråt






Månadens Gröna fingrar, just nu är det inte direkt något som är så där grönt och fint. Trädgården vilar och äntligen under lite snö. Växter och blommor inne ser inte roliga ut, de behöver lite kärlek innan de vaknar till liv igen. Snart dags för omplantering med andra ord. Bort med lite gammal jord och i en lite större kruka, för vissa iaf. Men det dröjer nog lite till, jord måste inhandlas. Det blir därför lite snittblommor som förgyller vardagen. Hur länge tror ni jag lyckas hålla mig ifrån att plantera frön?


Månadens Godaste, det blir nog att jag äntligen lyckats få tag på ekologisk kyckling. Efter några samtal med min lokala ica butik tar de nu in ekologisk kyckling från Bosarp. In i ugnen med massa kryddor, olivolja, balsamvinäger och fikon. Mums! Till det serveras gärna ugnsbakad sötpotatis, så himla gott!


Månadens Glamour, hum detta tema var lite svårare. Det får bli en rekommendation att besöka min absoluta favorit butik när det kommer till smycken. Börjessons guld i Göteborg. De säljer smycken som är second hand och ibland får de in riktigt vackra gamla smycken. Dessutom till ett väldigt bra pris. Är du på jakt efter en vintage ring så är detta rätt ställe. Jag gör alltid ett besök hos Börjessons och kikar lite vad de har och jag pratar med den trevliga personalen. Varje gång lär jag mig nya saker om smycken och ädelstenar. En god nyhet är att de planerar att öppna webb-shop, perfekt! Så håll utkik i februari. Ovan ring är från pintrest, men jag såg en liknande när jag var där inne sist. Tänk också att priset är betydligt lägre än nypris, och man kan ju inte ha för många diamaner eller?
En sån vacker vintage ring drömmer jag om.



Månadens Gråt, ja det blir tveklöst de tårfyllda ögonen och leendet på läpparna (ja samtidigt) som jag fick när jag såg den fina dokumentären om Medeltidsveckan i Visby. Det blir extra känslosamt när man har varit där och träffat de som medverkar i dokumentären. Jag har till och med bott och arbetat en sommar i Visby. Det var en helt underbar sommar. Det är en så härlig stad att jag inte förstår varför jag inte bara åkt tillbaks. Drömmen om att vara med i Tornespelen vaknar till liv och jag vill genast ha en vacker ståtlig häst. Snälla tomten?! ;-)

photo by Miriam 
ring via pintrest, kaboodle.com
potatis via pintrest, thetarttart.com
häst via pintrest, animals-gallery.com
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


8 kommentarer:

  1. Vad kul att du vill vara med!
    Och så fint du fått till de fyra !
    Ha en fin kväll,
    Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulrika, det är kul att få vara med :-)

      Radera
  2. Hejja dig. Kul läsning. Och sötpotatis, en favorit som jag ofta glömmer.
    och hej finaste bling-bling.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin fyra! Sötpotatis i ugn har vi också provat några olika varianter av. Enkelt och gott. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla, sötpotatis kan man lätt äta mycket av ;-)

      Radera
  4. Fantastisk häst! Vintagesmycken är nästan de mest glamourösa av alla. De får liksom en annan glans när de är använda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den vacker. Jag håller helt med om vintage både när det gäller smycken och kläder. Tack för din hälsning ;-)

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...