8 juli 2014

Budgetbröllop göra en Brudbukett


En enkel Brudbukett att göra själv 

Det var självklart att jag skulle fixa brud- tärnbukett och crosage själv. Den stora frågan var hur de skulle se ut och vilka färger jag skulle välja. Planen var att det skulle matcha skorna, länge var det oklart vad det skulle bli för skor. Det var verkligen inte lätt att hitta, tillslut blev det ett par orange, läs mer om dem längre ner. Det visade sig att orange inte är den enklaste färgen att hitta på blommor ;-) Dagen innan bröllopet bestämde vi träff med tärnan (min syster) och vi alla gjorde stan. Först Nordstan, Flower bar (Fredsgatan) och sist Kungstorget. Allt annat än orange fanns, mycket rosa. Nu blev det lite springande men vi hittade tillslut blommor som vi blev nöjda med. Det blev en brudbukett, tärnbukett och en crosage för ca 600kr. Jag band allt direkt när vi kom hem och ställde dem sedan i kylen över natten. Jag band sist jutesnöre runt stjälkarna på brud och tärnbuketten. Snöret blir lätt blött så en handduk eller lite papper behövs för att torka av dem innan användning. De höll sig superfina hela bröllopsdagen, även under fotograferingen utan vatten. Runt crosagen band vi lite grönt linnetyg.

Ord. pris: 1000-2500kr
Mitt pris: 600kr



Mina inspirationsbilder, dessa och fler hittar du i min pinterestmapp här.


Skor
Oj vad jag letade efter skor. Jag visste att jag ville ha ett par pumps, gärna i färg och såklart att det skulle vara sköna. Det är ju lite av en utopi att hitta sköna pumps. Men jag gjorde faktiskt det. Jag prövade och prövade olika skor…. tills jag hittade Clarks chorus voice, svarta pumps i Nordstan. Väldigt sköna för att vara pumps, men de fanns bara i mörka färger. Efter lite googling och några telefonsamtal så visade det sig att förra årets kollektion innehöll en rost/orange sko. Så tillslut kunde jag beställa hem dessa på nätet. Skorna var inte budget, men när det gäller skor kan jag lägga lite mer pengar. Är de sköna, i skinn så kan man ha dem i många år tänker jag. 




foto: Moa Petterson
Living by Miriam 
pintrest.com

Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


2 kommentarer:

  1. Men så fint!!! VIlka urläckra skor också!!! Hoppas att ni har det skönt nu. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emmelie! Vi har haft det toppen på semestern, men den börjar lida mot sitt slut.... KRAM

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...