12 januari 2014

Vita tulpaner

Nu har jag städat ut julen och in kom en vacker bukett med vita tulpaner. Så fräscht och det skapar genast lite vårkänsla. Nu behövs bara lite sol så kommer vårkänslorna på riktigt, längtar. Har ni städat ut julen än eller väntar ni lite till? Jag har adventsljusstakar och stjärnor kvar ett litet tag till. Det är ännu så mörkt om eftermiddagar och kvällar.

Snart är det dags att plantera om blommorna inne så de får en bra start när de vaknar från sin vintervila. Jag har inte så mkt blommor inne men en hel del pelargoner, dessa klipper jag ner kraftigt i samband med omplantering. Nu vill man börja så och stoppa händerna i jorden.



Önskar er en fin söndag!

photo by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...