27 mars 2014

Ekologiskt och naturligt schampo

Efter mitt besök på den ekologiska frisören i Göteborg: Salong Alexandra så har jag provat ett nytt ekologiskt schampo. Jag har provat några ekologiska, naturliga schampon innan men inte tyckt att håret blivit rent. Håret har känts tungt efter tvätt och det har inte förbättrat min torra flagiga hårbotten. Men det här schampot är helt underbart i jämförelse. Håret och hårbotten blir ren. Håret blir mjukt och får fin lyster som varar länge, vilket gör att man inte behöver tvätta så ofta. Schampot luktar som kolasås och är krämig i konsistensen.  Så därför rekommenderar jag varmt John Master Organics, som bl.a går att köpa på den salongen här i Göteborg. Jag varvar med Nordic Birch Sampoo, köpt på EkoStore här i Göteborg men denna är inte lika bra, dock betydligt billigare.
Men dessa finns så klart även på nätet. John Masters Organics finns bl.a här.  (ca pris 259kr). Nordic Birch finns bl.a här. (ca pris 45kr).

Tipsa mig gärna på ett bra schampo som John Masters men till ett bättre pris.




foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


4 kommentarer:

  1. Hej! Jättebra med ekologiska schampotips men ser att denna vill jag inte använda p.g.a. innehållet zinc pyrithione.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym! Varför väljer du bort zink pyrithione? Hade varit intressant att höra. Ha en fin kväll!

      Radera
  2. kan tipsa om uterkrams aloe vera linje, den doftar mycket godare en Nordic Birch och funkar bättre tycker jag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, det ska jag absolut göra :) Kram

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...