1 april 2014

Att lyckas med Dahlia del 2

Under denna varma fina helg som varit har jag planterat Dahlia knölarna som jag visade här. Ser ni att det växt till sig lite? Jag lät även krukorna stå ute lite i skuggan dagtid. Jag valde en plastkruka med plats för alla knölarna och lite extra utrymme runt om. Tillräckligt djup så att allt får plats på höjden, om någon del ligger över så här i början gör inget. Men när den ska utplanteras behöver man täcka allt. Jag hade lite kogödsel i botten, sen vanlig planteringsjord. Så när de växt till sig lite kommer rötterna ner till gödseln och vips så får de mer energi. Men har du dem ute om dagarna gäller det att komma ihåg att ta in dem på kvällarna. Nu är det bara att vänta och vänta tills de växt till sig ordentligt och risken för frost är över. Då kommer jag plantera om dem en sista gång i deras "riktiga" krukur. En stor kruka med ordentlig dränering i form av lekakulor kommer det bli.



foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...