13 december 2014

Färga håret koppar

Blivit lite besatt av att färga håret i en snygg kopparnyans. Visst hårfärg är väl bland det mest cancerogena och allergiframkallande man kan pyssla med. Är du tveksam kan du läsa mer här. Det är som vilket annat beroende som helst, jag kan inte sluta. Jag kryper till korset och erkänner, jag tycker det är roligt att färga håret. Tyvärr är inte de ekologiska hårfärgerna så himla bra de heller, om man läser artikeln ovan. Så det är att välja mellan pest eller kolera, alternativet att inte färga alls finns så klart med. Men nu åter till mitt drömhår, en sån där fräsch kopparfärg.


Jag började med Loreals 6.45, men den var inte alls så fin och ljus som jag trodde och som visades på bilden. :-( Tyvärr fanns ingen färgkarta i butiken på just den nyansen för den var ny, men det hade lönat sig att kolla lite noggrannare innan. Den är ju i mina ögon inte en blond färg utan mer kopparbrun. Happ. Jag var innan ljusblond till brun och resultaten i bilden visar ju betydligt mörkare. Tyvärr innebär detta felköp att jag måste färga igen, så som sagt fundera innan och välj kanske en nyans ljusare än mörkare om det är det resultatet du nu vill ha. Så nu har jag inhandlat sling/blekmedel och Garnier 7.40. 7an i koden visar att det är ljusare än 6an. Även om den ser ut som chock koppar, så kanske det också då blir lite mörkare/dovare än bilden. Här kollade jag också färgkartan och den var inte lika intensiv. Så detta blir förhoppningsvis en bra mellanlösning. Att avfärga och blondera hela håret hade förmodligen gjort det väldigt flammigt och dessutom är blekningen väldigt påfrestande för hårstråt.

Loreal 6.45




foto: 
Pinned on Pintrest
Living by Miriam 
Loreal 
Garnier



A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...