13 februari 2015

Att våga drömma - drömresan

När vi är små så drömmer vi om allt möjligt, vi skriver önskelistor till höger och vänster. Vi har inte blivit "bromsade" i att det finns begränsningar i form av vår egen "comfort zone", pengar och tid. Med åren är vi många som trycker undan dessa drömmar. Är du en av dem? Jag är definitivt det.

Har du sett filmen Eat, Pray, Love? Den är baserad på en delvis sann historia och beskriver just en persons drömresa. Jag såg en intervju med författaren om hur hon ofta fått brev från människor som gjort exakt samma resa och ja visst är det en fantastisk resa. Men vems resa är det då? Är det författarens resa eller personen som reser?
Jag blev lite inspirerad och började fundera på vart jag vill resa? Vad jag vill uppleva och se? Vad är min Dröm? Think big! Det som efter lite funderande och vanlig googling kom upp som en klar blixt (ja kanske klyschigt) men det var att få simma med vilda Delfiner och Valar. Det drömde jag om som liten,  främst efter att ha sett ett tv program/film om just detta. Någon som vet vad jag såg, för jag minns inte? Men det handlade om en ung pojke eller flicka som simmade med valar.
Jag har alltid älskat vatten och då främst att vara under ytan, som liten var jag nere vid sjön i timmar.  Min kropp vill bada och vara mer i vatten igen. När det blir konkret är det så mycket enklare att spara pengar att planera och drömma. En vacker dag så är det jag som simmar runt i dessa bilder. :-)
Vad drömmer du om? Har du kanske gjort din drömresa?
Har du kanske simmat med vilda valar eller delfiner?






foto: Pinterest
Found on vacationidea.com
Found on lifeunderthewaves.tumblr.com
Found on roughguides.com
Found on telegraph.co.ukFound on polopixel.com

A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...