2 februari 2015

Att våga känna

Den senaste tiden har jag försökt att arbeta med känslor, att våga känna dem och erkänna att de finns där. Jag är väldigt duktig på att fly verkligheten, lyssnar gärna på radio, ser gärna en film, läser tidningar, tittar på instagram eller annan social media. Men allt detta skapar en effektiv blockering av vad som försiggår i huvudet. Sedan sjukdomen har jag blivit bättre på att lyssna på kroppen, vila när jag är trött, äta när jag är hungrig och äta det som kroppen vill ha. Men jag har inte vågat lyssna på själen - eller vad du nu vill kalla det. Mest påtaglig blev det under stormen Egon när strömmen gick. Det var befriande att allt stängdes av och inte ett ljud från någon kyl, luftvärmepump eller liknande. Efter det försöker jag skapa en kort stund av strömavbrott med 7 min meditation innan jag går och lägger mig. Stänger av så mycket jag kan och sitter en stund för mig själv, försöker lyssna och känna. Jag började med 5 min och tänker öka tiden successivt efter vad som känns lagom.
Pröva du också.







foto: Pintrest Found on healthful.tumblr.com 


A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...