9 februari 2015

Grönsaksstrimlare - test

Grönsaksstrimlaren har fått fart på instagram, jag har testat två, Gefu Spirelli och Curry Veggies.
Här kommer ett litet Grönsakstrimlartest. Har du provat någon bra?

1. Gefu Spirelli Grönsaksstrimlare. 299 kr

Köpt på Cervera, men finns också på nätet.
Den största nackdelen med denna tycker jag är att det blir mycket kvar av grönsakerna. Dels en rund "stav" i mitten, samt en 2-3 cm stor bit i "botten". Den är svår att hantera och det blir väldigt skräpigt.  Grönsakerna blir lite platta, inte direkt runda. Har man svaga handlederna så är det inget att rekommendera. Lätt att skära sig om man försöker vrida grönsaken för långt in.
Betyg: MM




2.  Curly Veggies / Grönsaks-Twister. 129 kr

Köpt här.
Denna lämnar endast en liten bit av grönsaken kvar i botten. Bäst är att först vrida förhand (se bild), sedan har jag läst att många rekommenderar en gaffel att fortsätta vrida. Det kan jag tänka mig är ett bra tips, för "bakstycket" är inte tillräckligt vasst. Vilket resulterar i att grönsaken inte trycks nedåt, i stället mosar man bara ihop hela grönsaken. Gängorna skulle varit lite större, det blir ett himla vridande. Kommer med två munstycken.
Betyg: MMM


3.  Paderno World Cuisine, Spiral Vegetable Slicer

Ett alternativ som jag inte prövat är denna, kan tänka mig att det går lite snabbare med vev. Ska man göra mycket och ofta är det ju guld värt. Piggarna på bakstycket är betydligt större vilket är bra. Jag tror dock det finns en liten risk att t.ex. en mjuk lång zucchini går av.






foto: Living by Miriam & Amazon.com


A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...