27 februari 2015

Måla vårens uteplats

Alcro har ett gratis magasin som man kan få hemskickat för lite inspiration. Perfekt för en färgnörd som mig. Här kan du beställa ditt exemplar. Jag fick lite inspiration inför våren som jag längtar så mycket efter.
Uteplatserna i Sverige tycker jag ofta är rätt trista (ja jag är också en av dem). Om man jämför med färgerna runt medelhavet. Greklands klara blåa och Italiens härliga terrakotta röda. Dessa färger kanske inte passar riktigt här i norr, med våra trista färglösa vintrar, ofta utan snö... Ett alternativ är att betsa sina utemöbler och uteplatsen. Då framträder träets struktur och det ger en naturligare uttryck än den lite "äckliga" impregneringsgröna färgen. Att måla i lite smutsiga pasteller passar också bra här hos oss. Nedan ser ni lite inspiration inför vårens uteplats i lite milda toner. Försök välja en färg och använd den i olika nyanser. Eller flera färger men i samma "styrka" (samma svärta i enl. färgcirkeln) då blir det ofta bäst resultat. 2015 års färger enligt Alcro verkar gå i blått, grönt och rosa.





foto: www.alcro.se 
1. Alcro
2. Mikael Förster för Alcro
3. Anders Roth för Alcro



A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...