7 mars 2015

Vårkruka och pelargonskötsel

Efter torsdagens besök på Sahlgrenska blev det ett litet stopp på vägen hem. För att samla lite energi och tankar. Jag gick och kikade på blommor och min man gick till butiken bredvid och kikade på motorcyklar. Perfekt!
Jag kunde inte låta bli att köpa några vårblommor, så det blev några små och stora penséer och en påsklilja. Penséen i limefärg var så häftig och förmodligen "felsådd" för alla de andra hade helt andra färger. Men jag ryckte snabbt åt mig lådan. Jag föll också för en stickling på doftpelargonen 'Orange Fizz' som jag haft tidigare men som dog i frosten, doftar helt underbart. Hoppas den tar sig. Apropå pelargon så är det dags att klippa ner de som övervintrat i källaren och ge dem lite vatten och näring. Även plantera om dem med fräsch jord gör att de får fart inför sommaren. Mina har växt förvånansvärd bra, t.o.m. blommat. Men det är bara att ta fram sekatören och kippa. Omplantering blir det lite längre fram, just nu har jag inte energi till det. Rosmarinen som övervintrat i växthuset har klarat sig fint och behöver också putsas till med sekatören. Bråda tider i trädgården, men jag tar det rätt lugnt eftersom energin inte är på topp.




foto: Living by Miriam


A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...