25 mars 2015

Vit tålig perenn

Jag tänkte tipsa om hur man hittar tåliga perenner. Varje år utser Perennagruppen nämligen årets perenn och dessa är tåliga, vackra och friska. 2015 års perenn är Vit Skogsaster, Aster divaricatus och den tål även den svåraste av lägen, torr skugga. Alltså perfekt under min stora ek. Denna perenn måste jag prova. Tyvärr tycker jag ofta att plantskolorna inte hänger med och tar in årets perenner. Vi får se om jag lyckas hitta någon. Har ni den i era rabatter? Är du på jakt efter fler perenner med bra egenskaper så kika igenom tidigare års perenner där finns till exempel Plymspirean som är en av mina vita perenn favoriter.



foto: Anna Nilsson Perennagruppen


A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...