17 juli 2016

Glutenfritt Bananbröd

Jag äter lite frukt nu när jag är gravid och min man gillar banan i smoothies, det blir dock lätt övermogna ganska fort. Så sist det blev lite bruna gjorde jag ett Bananbröd. Det blev himla saftigt och gott. Det där söta och salta om man lägger på smör och ost. Mums. Jag tror också att den här kakan hade varit perfekt som tårtbotten. Men det har jag inte provat. Jag har utgått från detta recept och såklart gjort om det lite. Jag kan ju inte bara prova ett recept rakt av :-)

Glutenfritt Bananbröd

1 brödform
2 mogna ekologiska bananer
4 ekologiska ägg
2 dl riven kokos
1 dl mandelmjöl
1 dl havregryn
2 tsk bakpulver
3 msk smält kallpressad kokosolja
1 näve valnötter

Sätt ugnen på 150-175° varmluft.
Mixa alla ingredienser, utom nötterna, i en matberedare.
Häll smeten in en form klädd i bakplåtspapper. Tryck ner nötterna i smeten.
Grädda i mitten av ugnen i cirka 45-50 minuter. Kolla av med en sticka att kakan är klar.


foto: Living by Miriam


.
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...