3 november 2016

Regnskydd Bugaboo sidokorg

Jag gillar hittills allt med vår Bugaboo Donkey förutom att de inte tänkt ordentligt när det kommer till regnskyddet. Visst är det snyggt med genomskinlig plast, men det är en väldigt tjock plast och därmed lite svår att få på och tar relativt stor plats. Men framförallt täcker den inte sidokorgen, eller det följer inte med något separat skydd till sidokorgen. Lite smågalet då man ofta har skötväskan in sidokorgen och ogärna vill att det ska bli blött. Men det går att lösa på annat sätt även om jag tycker att det inte ska behövas när man köper en så pass dyr vagn. Bland annat genom att köpa ett universal- regnskydd från t.ex. Tullsa eller ett separat regnlock till enbart sidokorgen. Det finns även regnskydd för varukorgen som är under vagnen, här.


Tullsa regnskydd vs. Bugaboo Donkey

Jag gillar Tullsas regnskydd för det är tunt och lätt att ta på, torkar fort, det får också plats i en liten påse på sidan av vagnen. Det täcker precis sidokorgen, det sitter bäst på plats när sittdelen är lutat bakåt liggande. Det kan behövas spännas ner om sittdelen är upprätt. Det är också smart med dragkedja så man kan plocka upp barnet enkelt utan att behöva ta av hela skyddet.

Tullsas regnskydd, dragkedja


Obs! det finns INTE dragkedja på båda sidor som man lät kan tro av bilderna. Vissa bilder visar dragkedja på höger andra på vänster sida. Jag trodde jag köpte ett skydd med två dragkedjor för jag såg först på bilden med det svarta skyddet där dragkedjan sitter till vänster (när man tittar in i vagnen) och jag tittade lite för snabbt på det neongula som visade sig bara ha dragkedja på en sida, höger. Med en svart söm som liknar en dragkedja lurade mig. Jag har kontaktat Tullsa och de meddelar att alla dragkedjor numera sitter på vänster sida. Alltså inte över korgen, vilket är bättre om man ska plocka ur barnet. Eftersom man ogärna sträcker sig över korgen.

Vilka fler färger som finns från Tullsa kan du se här.





foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...