16 augusti 2017

Färga med kaffe - betmedel

Jag har verkligen fastnat i att färga med kaffe. Nu gjorde jag ett prov där jag provade 3 olika "betmedel". Se bilderna nedan, lite skillnad blev det faktiskt. Vinäger, bikarbonat och salt. Det kanske är lite svårt att se på bilden, men vinäger gav varmast färg, sedan salt och bikarbonat gav en mer gråaktig ton. Har gett mig på att färga ytterligare några plagg som ni ser nedan. Jag har märkt att bomull är enklast, viskos funkar inte så bra. Bäst är det om tyget är lite "ruggigt" i ytan, då tar den bäst upp färg.

Provbitar, Bikarbonat, Vinäger, Salt. Färgade en kort stund i kaffe, ca 1h.
 





foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...