7 augusti 2018

Torkställning/torkvinda göra själv

Den här sommaren har verkligen varit helt fantastisk och det har blivit en paus från bloggandet, men ni har kunnat följt mig på instagram. Semestern har varit full med småprojekt och trädgårdsfix. Ett av de projekt jag hunnit med är att göra en torkvinda eller torkställning. Älskar att torka tvätten ute, luktar gott och är såklart miljövänligt. Vit tvätt som missfärgats kan också blekas och återfå sin vithet i solen. Jag gjorde den av spillvirke från vår altan, 45x45 reglar. Fundera över måtten lite extra, jag gjorde så att ett påslakan kan hänga tvärs över i full bredd och även så att robotgräsklipparen går under utan att fastna. Gräset är som ni ser allt annat än grönt i år. Men jag tror att de flesta perenner överlever om vi får lite regn nu som utlovat.



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...