22 oktober 2020

Autoimmun sjukdom - böcker

”Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Bokus”.


När jag fick upp ögonen för AIP började jag med att kika vilka böcker som fanns på bibblan, jag tycker det är smidigt att få en uppfattning om vad det är för bok innan man köper. Om man vill köpa. Här kommer en kort recension av några böcker som jag kunde tänka mig köpa.


Autoimmun handbok : för dig med inflammation, magbesvär, allergi eller autoimmun sjukdom av Karl Hultén, Anna-Maria Norman. En otroligt gedigen faktabok med mycket information där man kan få hjälp med att anpassa sin kost och felsöka om man inte blir bättre. Man förklarar på djupet hur allt hänger ihop. Man tar upp många olika symptom allergi och autoimmuna sjukdomar.







 Det autoimmuna köket (e-bok) av Cecilia Nisbet Nilsson. Bra basinformation och lite roliga recept med veckomenyer. Mat som känns enkel att laga men rolig.




Den läkande maten : recept mot autoimmuna sjukdomar, inflammationer och allergier - av Cecilia Nisbet Nilsson. Bra basinformation och roliga recept med veckomenyer.





foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

1 kommentar:

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...