6 september 2019

Amningskudde utan plast


När jag ammade första barnet så fick jag låna en amningskudde av min syster. Helt ärligt så var den inge vidare, men jag orkade leda och visste inte riktigt vad jag skulle leta efter. Den var fylld med plastkulor och alldeles för lös, hur man än gjorde så låg den inte bra.

Jag såg en amningskudde på littleeco instagramkonto som var fylld med Kapok, ett naturmaterial där kvalster inte trivs. Verkar superbra. Men nu hittar jag den inte i deras shop.


Jag gjorde en liten sökning och såg att Laplandecostore har en stor gravid och amningskudde med dinkel. Helt ärligt så gillade jag inte den "gulliga" designen och måste säga att bilderna från 70-talet? inte direkt lockar mig till köp. Jag må vara lite kräsen. Den fanns även på ekotjusigt lite billigare, men var just nu slut i lager. Tycker dock kanske att den verkar lite väl stor.

Jag köpte min kudde på hos nyttadesign, det är en amnings/yoga/meditation/vilo-kudde med boveteskal. Jag köpte en njurformat variant utan skydd, eftersom jag var lite snål och tänka sy några själv. Det kändes trots den dyra frakten som att den är tung som rätt prisvärt. Hoppas bara jag hinner sy några fodral, så här i efterhand skulle jag nog beställt i alla fall ett fodral. Den är också rätt skön i soffan, då den ger lite mer stöd än en dunkudde vilket behövs när man blir större och tyngre.
Har du tips på andra kuddar?




foto: Printscreen instagram,  Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...