15 juni 2020

Bokashi och EM i trädgården


Nu denna sommaren och våren har jag kunnat ägna lite mer tid åt trädgården då jag inte varit gravidillamående eller otymplig. Även om det är svårt med småbarn att få till tiden. Men det går ganska bra. Jag har fokuserat på Bokashi och EM under denna säsongen och ett tydligt resultat ser man på Pionerna som annars kan vara lite svårflirtade. Jag fick en pion av mamma i höstas som jag med stor möda och mage, grävde ner i en pallkrage med bokashi. Den blommar! redan första sommaren. Pioner som annars brukar ogilla att bli flyttade. Det tycker jag är ett bra betyg. Jag kommer fortsätta att jordförbättra med Bokashi och EM under sommaren. Hoppas därmed att de pioner som jag flyttade i trädgården för flera år sedan kanske kan behaga att blomma nästa sommar??? Kan verkligen rekommendera både Bokashi och EM till trädgården.

.

foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...