30 maj 2013

Maj mooodboard

maj moodboard
Temat hos Fabriken idag. Sköna maj, klyschigt men oh så sant! Skönt med allt grönt och med de varma dagarna, skönt med alla dofter. Det är nästan så jag blir bländad av allt det gröna. För min del kan temat inte tolkas annat än med blommor och ätbara växter. Vill nästan att tiden stannar lite... bara för en stund. Varje dag går jag en vända i trädgården för att se vad som slagit ut.
Äntligen kan vi skörda den första rabarbern, vi har väntat länge på det. Den var nyplanterad förra sommaren, man ska ju inte skörda första året. Året innan det var den så tanig, det var därför vi planterade om den på en ny plats. Vill ni veta mer om rabarber kika på min trädgårdsblogg här. Men nu så blir det en liten mini- rabarberpaj. Blev lite salig över mitt eget moodboard, så denna gången blev det många bilder ;) Hoppas ni också gillar det?!
Önskar er en fin torsdag.
KRAM



photo by Miriam

10 kommentarer:

  1. Ja, det är faktistk magist med allt som blomstrar just nu. Har inget minne av att det någonsin varit sån blomsterprakt i maj, något år. Eller så är det bara att jag börjar blir gammal och ser blommorna på ett annat sätt... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då börjar jag nog också bli gammal ;) Tycker det är magiskt i år :)

      Radera
  2. Så fina och stämningsfulla majbilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad roligt att du tycker det! :)

      Radera
  3. Roligt att du hittade in till mig och kull att du gillar mina inlägg om "kvinnor som kan". Nu har jag precis lagt upp ett nytt inlägg om en riktig talangfull kvinna. Låt dig inspireras!

    Vad fint ni har gjort ert hus! Kul att se före och efterbilder.

    Vi ses väl igen?
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar vårt renoveringsprojekt :) Klart jag kikar in igen. Ha det gott!

      Radera
  4. Åh vilken fin moodboard! Maj var ljuvlig i år :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja tänk att det redan är juni! :)

      Radera
  5. Jätte fina bilder!!!!
    Hoppas att helgen har varit bra!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja den har varit jättefin. Kram

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...