12 juni 2014

Ett litet bröllop

Efter snart tio år ihop (till hösten) tänkte vi slå till på allvar. Vi ville av flera skäl ha ett litet bröllop, dels naturligtvis p.g.a kostnad, men även då min hälsa har varit lite svajig och vi visste inte om det helt plötsligt skulle bli en operation till. Vi ville inte heller skjuta upp det ytterligare utan kände att vi behövde något roligt att se framemot. Så i lördags den 31 maj blev vi herr och fru :-)
Mina tankar, idéer, tips och trix om bl.a att sy egen klänning, göra brudbukett/corsage (knapphålsblomma) smink, hår osv kommer lite längre fram. Men jag tänkte bara berätta den glada nyheten och visa några "egentagna" bilder... i väntan på fotografens bilder. Lite svårt när man är den som i vanliga fall alltid fotograferar på olika tillställningar.
Så nu är vi "samma (familj) fast olika" ;-) Vilket är dagen tema på Fabriken.



foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


18 kommentarer:

  1. Gratulerar, va roligt att läsa om någon som gifter sig efter 10 år tillsammans!
    Helt ljuvlig bukett och klänning!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Stort grattis!

    SvaraRadera
  3. Så vackert <3 Vi hade också ett litet enkelt "bondbröllop"
    Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Tack för gratulationen :)

      Radera
  4. Stort grattis till er! Och vilken fin tolkning det blev! Mysiga bilder, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Suss! Ja tänk att jag fick till detta ganska svåra tema... ;) Kramar

      Radera
  5. Ett stort Grattis från oss i Sörmesunda och all lycka i livet

    SvaraRadera
  6. Snyggingar!! Ser fram mot att höra mer snart, och se fler bilder. Klem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-D Tack, absolut och vi ser fram emot september ;-) KLEM!

      Radera
  7. Sofia Arnbom12 juni, 2014

    Återigen ett stort grattis, så tjusiga!
    Eftersom jag nyligen var på ett relativt litet bröllop där paret gifte sig på 10-årsdagen kan jag tänka mig att även ni fick njuta av en riktigt härlig och familjär stämning. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Sofia, det var supermysigt och dagen gick alldeles för fort ;-) KRAM

      Radera
  8. Grattis! Så fina ni är!
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Men åhhh, så underbart! Det tycker jag att ni gjorde helt rätt i. Det är coolt att vara man och fru. Stort grattis! Så fina! <3

    Trevlig helg och kram!
    //Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Ja det känns riktigt coolt. Men jag säger fortfarande sambo ist för man eller make, men det släpper väl snart ;) KRAM

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...