20 juli 2013

Ostchips

Ostchips klart det bästa tillbehöret till en fisksoppa i stället för vitt bröd, som man ofta får om man äter ute. Löjligt enkla att göra, välj bara en god ost.

Ostchips

Hyvla osten i skivor.
Lägg en skiva, dubbelvikt på bakplåtspapper, på en plåt.
In i ugnen på ca 200*C varmluft, tills de smält och fått lite färg.

Kan även ätas i stället för potatischips till fredagsfilmen eller tacotallriken. 
Det går även att krydda dem med valfria kryddor, chilli, spiskummin ect.




photo by Miriam

2 kommentarer:

  1. Den där fisksoppan ser farligt god ut:) Vilka färger, jag riktigt känner doften ända hit...

    Ha en fin kväll!
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den var riktigt god. Jag hade gärna delat med mig av receptet, men jag är så dålig på att komma ihåg hur jag gjort ;) Ostchipsen däremot är rätt enkla och mycket goda. Önskar dig en fin söndag, kram.

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...