I helgen var jag inne på Svenskt tenn för att köpa två krukor. Den ena var tänkt till mig och den andra som gåva. Nu var just den ena färgen slut, den jag tänkte ge bort. Så då blev det bara en gul till mig. Men döm om min förvåning när jag kom hem och krukan inte alls såg ut som den i butiken eller på hemsidan. (Det hade också varit ganska pinsamt att ge bort den som gåva).
Det här är ju nackdelen med att sälja över disk, man ser inte produkten innan man kommer hem. Efter att ha kontaktat Svenskt Tenn med mitt besvikna inköp så säger de att de har problem med just detta. Den nya glaseringen är tydligen tjockare och därmed syns inte präglingen. Det betyder att de vet om problemet. Då kan man fråga sig varför man då har kvar bilder och visningsexemplar som inte visar den verkliga produkten som man får hem? Som ni förstår är jag besviken över hur ett välkänt företag som Svenskt Tenn gör så här. Det var inga problem att byta varan, de erbjöd sig även att fixa frakt för att skicka ny vara! (Men det spelar knappast roll då en ny kruka förmodligen ser likadan ut). Så all heder till att de har en bra service. Men det blir ju dock ganska mycket mer arbete för kunden. Så om du planerar köpa denna kruka så tänkt ett varv till. För dig kanske det inte gör något att emblemet bara är en liten halv cirkel och det kan tyckas fånigt. Men jag tycker man ska stå på sig som kund.
Hur stora avvikelser tycker du en produkt får ha? I mitt arbete så hade vi inte accepterat en sådan produktavvikelse. Men det kanske bara är jag som är petig och yrkesskadad?
I morgon blir det mer Svenskt Tenn, men då med en lite mer positiv betoning :)
Det skulle man inte kunna tro om Svenskt Tenn. Jag går alltid dit när jag är i Stockholm. Underbart borgerliga saker.
SvaraRaderaNej eller hur. Men fina saker har dom :)
Radera