21 november 2013

Modern fjällstuga


Jag är lyckligt lottad som har tillgång till en fjällstuga i Grövelsjön (Norra dalarna, norr om Idre). Nu ska den få en ansiktslyftning på utsidan med ny fasadfärg och jag blir ju eld och lågor när det pratas färg :) Så jag har kommit med ett förslag (och min sambo hade samma tanke) matt svart (falusvart) med bärnstensgula detaljer runt fönster.
Men i samband med det började jag fundera på insidan. Det är svårt med hem med mycket trä, trä är levande och ger mycket struktur och det blir lätt rörigt. Men så snubblade jag på Studio Karins inlägg och kände att det är ju så här man ska ha sin stuga. Så jag kontaktade Norska Tyrilin för att fråga om bildlov och återförsäljare. Tyvärr finns dessa lasyrfärger inte på den Svenska marknaden. Men återförsäljare av Jotun ska kunna ta hem dessa färger. Visst är miljön vacker?



photo with permission www.tyrilin.no
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...