18 november 2013

Pinnstolen ett porträtt


Har ni sett SVT's serie Alla är Fotografer? Den gav mig ny inspiration och fotograferings-pepp. Kanske inte att ta porträtt på mig själv. Men kan man ta porträtt av en pinnstol? Jag föll ju för den direkt, med sina svarvade ben och fina former. Samt dess skavanker som ger pinnstolen en själ, många har skavt sina fötter på benen och tagit i ryggen. Den har använts vid målning av en fin grå och ockragul färg. Jämför det mot en ny stol från ett av de stora varuhusen, inte samma grej. Sen är det en smaksak vad man föredrar, vad föredrar du? Nytt eller gammalt?
Här kommer ett försök att fånga en enkel pinnstol i novembersolen :)
Önskar er en fin Måndag!


Keramikvasen är också ett loppisfynd.

photo by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


4 kommentarer:

  1. Så fin pinnstol!
    Jag har en liknande i hallen. Köpte tre stycken på auktion innan jag skulle flytta hemifrån.De var röda, men jag målade dem vita. Nu finns bara en kvar, då de tyvärr använts som sågbock i garaget en gång i tiden ;)
    Så fina second hand fynd du gjort!Gillar verkligen kotte-ljuslyktan!
    Kram och ha en fin start på nya veckan!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får hålla hårt i den du har kvar :) Kul att du också gillar mina fynd. Kotten är verkligen speciell. Kram

      Radera
  2. Jätte fin stol & så vacker precis som den är, jag har faktiskt en som ser nästan precis ut som din!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, de kanske är syskonstolar ;) Man har ju ingen aning om hur bohag delas upp och skickas över Sverige. Spännande med lite möbelhistoria. Kram

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...