1 december 2013

1a advent och hortensia


Då var det första advent 2013, en söndag den 1a December och jag gissar att det blir många bilder på adventsljus på bloggarna idag. Härligt att få frossa bland alla era fina idéer och bilder, om Fabriken är igång kika in här.  Men jag bjuder er på min advent hortensia. Jag tyckte bara färgen var så härlig och nästan lite julig med sin fräscha gröna och rostiga rosa ton. Inhandlad på min favorit blomsterbutik enda sedan de öppnade, inne i stan vid Arkaden. Flower Bar på Fredsgatan 4, Göteborg. Tyvärr har de inte hoppat på social media, varken hemsida, blogg, instagram eller Facebook sida(?!). Så jag kan inte länka dit. Men det är en mysig liten trång butik mitt på gågatan mellan NK och Nordstan. Det var även där jag köpte hyacinter och amaryllis i föregående inlägg.

Vad har ni för traditioner till 1a advent förutom att tända ljus? Jag tänkte att man kanske skulle hitta på något mer än att tända ljus.





photo by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


2 kommentarer:

  1. Det är en liten ljuvlig butik. Och hortensian är riktigt läcker i färgen.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det, man blir lika ledsen varje år som de stänger på sommaren. Kul att du också gillade färgen :) Kram

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...