18 december 2013

Bevarad lantlig charm

Såg det här charmiga huset på hemnet och kände att jag måste dela med mig av den. Huset ligger i Skåne och blir du sugen på att slå till hittar du mer information hos mäklaren Bocenter här. Ett hus från sent 1800 tal där man bevarat charmen. Lite lantligt möter industri med det hårda teglet. Man har målat golvet vitt och inte lagt in ett trist laminatgolv. Man ser också det vackra taket. Jag gillar det här.
Köket tycker jag dock att man kunde ha kosta på sig lite mer platsbyggt. Se föslag på de olika stilarna kring sekelskiftet här och även ett platsbyggt kök här. De olika nyanserna av vitt är något att begrunda. Lite för blåvitt på sina ställen som inte riktigt matchar ihop. Men överlag gillar jag tanken med att renovera lite mer varsamt.





photo by www.bocenter.se
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...