16 december 2013

Miljövänlig julstädning och doft

Det är alltid kul när större tidningar uppmärksammar miljövänliga alternativ. Förhoppningsvis väcker det en tänka hos läsarna att det finns alternativ till dessa mängder av kemikalier som finns i butikerna idag. Så här när det börjar lacka mot jul kommer ju den klassiska julstädningen. Soprent ska det vara och så där mysigt juligt ;-) Kanske åket duken fram liksom finporslin och glas. Härligt!
Sköna hem skrev på sin hemsida om 7 miljövänliga städ och doftknep för ett fräscht hem till jul. Läs artikeln här. Jag lägger till lite några knep som jag kommer på. Fyll gärna på med fler!

- Doftande hyacinter på lök eller i snitt.
- Julkryddor, kanel, kardemumma och nejlika i doftpåsar/skålar.





photo by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


4 kommentarer:

  1. Ett år fick jag för mig att strö ut lite kanel, kardemumma och nejlikor på golvet för att suga upp det med dammsugaren... så att det skulle dofta jul i hela huset. Dålig ide. Dammsugaren slutade aldrig sprida unken kaneldoft och jag mådde illa varje gång jag dammsög. Rekommenderas ej. Det är nog bättre att göra som du och lägga ut det i doftpåsar :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha tack för varningen, jag hade nog provat annars :) kram

      Radera
  2. Bra alternativ. Och tänk så gott granen luktar. Apelsinerna och allt god mat. Hihi det där md dammsugaren....inget bra.
    God fortsättning på dig. Kram maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är skönt att man får lite varningar så man kan undvika missöden ;-) God fortsättning på dig med! Kram

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...