26 februari 2014

Ekologisk ansiktsolja

I höstas började jag med ansiktsolja, jag blir så himla torr på vintern. Jag köpte först Estelle & Thilds ekologiska ansiktsolja. Slurp så var den slut och jag fick köpa en ny, då blev det en från Färg och förändring en ekologisk butik här i Göteborg. Lokalen ligger vid Järntorget och har väldigt mycket i sin lilla butik. Belysningen är lite dålig där inne och det är lite svårt att få en överblick. Men ber man om hjälp så går det lite enklare. De har även ett stort utbud av hårfärger för hemmabruk, samt en ekologisk frisör i lokalen.

Två väldigt skilda typer, Estelle mer lyxig och jag gillar verkligen deras design också. Doften på denna är värdigt speciell och jag gillade den inte i början. Men sen liksom vande man sig. En glasflaska med enkel och smidig pump för dosering.
Den andra oljan också den i glasflaska men med en pipett, lite mer bökigt och tappar man den är det kört. Båda tränger bra in i huden och ger fin lyster. Men jag gillar nog Estells mer. Har du tips på en bra olja för ansiktet?




foto: http://www.estellethild.com/sv 
http://fargochforandring.se
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...