19 februari 2014

Trädgårdsmässor 2014

Nu börjar snart alla trädgårdsmässor. Allt om Trädgård listar alla mässor här. På mässorna kan du finna inspiration kring nya produkter, växter och möbler. Jag brukar gå på Lisebergs trädgårdsdagar, på söndagen strax innan de stänger. Då rear de ut det mesta. Men risken för att det är mycket slutsålt är också stor, så är det något specifikt man söker bör man inte vänta till sista minuten. Bara att boka in i kalendern. Här är ett urval av de största mässorna:

Nordiska trädgårdar. 20-23 mars, Älvsjömässan, Stockholm. nordiskatradgardar.se
Rum och trädgård. 24-27 april, Kistamässan, Stockholm. rumochtradgard.se
Lisebergs trädgårdsdagar. 8-11 maj, Göteborg. liseberg.se
Chelsea flower show. 20-24 maj, London, Storbritannien. rhs.org.uk

Så här såg vår framsida och entré ut första sommaren 2010. Bara grönt och inte så mycket struktur. Mycket sly och träd. Mer trädgårdsbilder från vår trädgård finns bl.a här.

foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit på någon trädgårdsmässa faktiskt, kanske ska ta med mig mamma som har så gröna fingrar till den på Liseberg i Maj. Bra tips!
    Ha en fin torsdag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag ni ska göra, det är verkligen trevligt. Då kanske vi springer på varandra ;-) Ha en fin dag trots regn.

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...