22 februari 2014

Återvinn stearinljus

Vad gör du med alla stearin stumpar som blir över? Jag visade hur man gjöt egna ljus här. Men den här idén och produkten från Norrgavel är bara genialisk, Vinnaljus heter den. En inomhus marschall som drivs genom att återanvända gamla stearinstumpar, här. De läggs utanför brännaren och stearinet smälter ner i brännaren som finns i mitten. Snyggt och mycket bra miljötänk. Det finns även en variant för utomhusbruk, här.
Ja jag kan tänka mig en svart för trädgården eller växthuset :-)





foto: Norrgavel
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


2 kommentarer:

  1. Det där är ju en så bra grej. Själv har jag en gjutjärnsljusstake som jag bränner mina stumpar i. Det är som en skål med en ljushylsa i botten - perfekt sätt att bränna de där sista centimetrarna på ljusen :D
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som ett bra alternativ, gjutjärn tål ju lite värme också. Visst var det en bra idé, perfekt att ge bort också :) Kram

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...