18 mars 2014

Ekologisk frisör

I veckan som var, var jag och klippte mig på en av Göteborgs två (!?) ekologiska frisörer. Jag var på Salong Alexandra som ligger vid Linné, Vegagatan 54. En trevlig liten ljus salong med en lite mer personlig inredning än många andra salonger har. Jag blev klippt av Alexandra själv som berättade att hon hamnade på den ekologiska banan av en slump då hon fick ta över en Ekologisk salong. I skolan fick de inte lära sig om ekologisk hårvård. Märkligt och trist, men det beror på att dessa skolor sponsras av stora märken med gratis produkter, som inte är ekologiska. Det är så synd att man som elev inte ens får kunskapen och därefter själv kan välja vilken väg man vill gå.  Jag tror och hoppas att ekologisk frisörsalonger kommer bli fler. Alexandra säljer även endel produkter som schampon och styling produkter, ekologiska såklart. Vanligen är de två frisörer som klipper och hon har stylister till sin hjälp vid t.ex bröllop och fest. Nästa gång kanske det får bli lite färg också? En salong som jag kommer besöka även framöver med andra ord. Synd bara att de ligger på "fel" sida av stan ;-)




foto: Living by Miriam (mobil)
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...