16 mars 2014

Penséer och vårfint i trädgården

Vi har haft två fantastiskt soliga dagar, fredag och lördag bjöd på strålande sol och vårkänslor. Jag har rensat bort trötta höstkrukor och planterat penséer och påskliljor istället. När jag höll på att plantera så kom en liten trött humla och landade på en Penséblomma. Verkligen vårigt. Precis när jag var klar med planteringen på fredagen kom det regn och det regnade hela kvällen. Perfekt, då slapp jag vattna. I år blir det en lite ljusare och varmare färgskala på vårblommorna. Tänk att de små söta liven klarar hela 10 minusgrader? Läs mer här.




Granrisen är borta och vårblommande penséer och påskliljor hälsar välkomna.

foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...