3 maj 2014

Parisresan

Så var Parisresan slut, det var min mor, syster och jag som åkte ihop. Trots att vi gått & gått, åkt buss och tunnelbana i tre dagar så känns det inte som man hunnit se allt. Men så är det väl att besöka Europas största stad. Det tar längre tid än man tror att ta sig mellan statsdelarna och avstånden till tunnelbanestationerna kan vara ganska långa.
Vi har alla olika preferenser med vad man vill se och inte. Vi ville mest uppleva Paris och inte stå i kö i timmar för att se Mona-Lisa. Tyvärr var vädret inte det bästa. Även om vi hade sol och uppehåll så spö- regnade det 1 Maj, då allt dessutom var stängt. Så vad gör man då? Vi åkte buss och åt god mat. Trots tre viljor var vi rätt överens om vad vi skulle göra och inte. Vi hade väldigt roligt och skrattade mycket tillsammans. Jag var skeptisk till maten, kinkig som jag är, men jag blev positivt överraskad. Bästa matupplevelsen var helt klart Petrelle på 34 Rue Petrelle, som min syster hittade via bloggen Nio till fems fina Paris Guide. Låt dig inte skrämmas av de fördragna gardinerna.

Detta blir också mitt bidrag till Fabrikens 
söndagsbild.


foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...