17 juni 2014

Ekologiska jordgubbar

Nu säljs det jordgubbar vid varje gathörn, mysigt tycker jag. Men häromdagen när jag köpte jordgubbar vid busshållplatsen så funderade jag på om det fanns ekologiska jordgubbar, det har jag nämligen aldrig sett. Så jag gör som man gör när man inte vet något, googlar. Då fann jag denna fantastiska sida från KRAV märkt, här, där alla odlare och affärer finns listade. Se där, det fanns ju en självplock inte så långt från där jag bor... så nu vet jag vad jag gör om två veckor när jag fyller år :-)




foto: http://www.krav.se
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...