9 augusti 2014

Budgetbröllop Håruppsättning, Smink och Naglar

Här kommer mina budgetalternativ till bruduppsättning av hår, smink och naglar.





Smink
Detta var ett svårt område, jag hade först en tanke på att gå en sminkkurs och göra sminkningen själv. Men sedan började jag tänka på allt man då måste köpa. Jag som på sin höjd använder mascara och lite puder när jag "festar" till det. Det kändes som det bara skulle bli liggandes. Tillslut hittade jag en bra lösning för mig och min syster, festsminkning på Body Shop. Helt perfekt, och billigt. Hon var så himla go den tjejen som sminkade en festsminkning i Kungälv. Naturligt och snyggt precis som jag ville ha det.

Ord. pris: ca 600-1200kr
Mitt pris: 300kr




Hår
Jag hade lite samma tankar som med sminket här, kollade håruppsättningar på youtube och provade olika varianter hemma. Men det var rätt svårt. Dels för jag inte visste hur jag ville ha det och jag hittade ingen beskrivning på exakt det jag önskade. Så tillslut blev det ett besök hos frisören. Priset blev först betydligt högre än jag hade tänkt, vilket jag också sa. (Trots att jag inte först sa att det var en bruduppsättning). Då gjorde hon några justeringar av frisyren så kunde vi gå ner en priskategori. Dessutom är priserna lägre utanför stan, så det var en stor fördel. Hon var väldigt duktigt och det blev mycket bra. Nedan inspirationsfrisyrer är alltså ganska svåra och kostar säkerligen i den övre prisklassen. Tyvärr har jag ingen klockren bild på min uppsättning, men ni ser lite ovan.

Ord. pris: ca 1000-2500kr
Mitt pris: 650kr

Naglar
Jag sparade ut naglarna veckan innan bröllopet. Jag målade dem med lack för att få dem mer hållbara så de inte skulle gå av veckan innan. Dessutom hoppade jag över trädgårdssysslorna ;-) Valet föll på UNE nagellack, färg C01 finns bl.a här. Jag började med att fila naglarna på ovansidan med en polerfil enligt anvisningen på filen. Därefter målade jag endast topparna med ett lager av UNE C01, jag lät det torka och tog bort ojämnheter med nagellacksbortagning och en tops. Sist målade jag hela nageln med ett lager till. Klart! 

Ord. pris: ca 400kr
Mitt pris: 150kr (fil och lack, dock hade jag redan lacket hemma)

Mina inspirationsbilder hår och smink, dessa och fler hittar du i min pinterestmapp här.


foto: Moa Petterson @Living by Miriam 
pinterest.com
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...