14 september 2014

Rosor och Orkidéer

I hallen har vi en byrå där jag försöker ha lite färska blommor, det är alltid trevlig att komma hem till det tycker jag. Tyvärr blir även denna plats lätt full av "jag lägger det där så länge prylar". Men nu är det helg och jag har plockat undan prylarna, dammtorkat och snittat om rosorna jag fick på vår 10års dag av min man. De tillsammans med en vacker orkidé som jag fick någon gång under våra första år, vet ni vad... i år blommar den. Annars har den bara haft blad, men jag har inte haft hjärta att slänga den. Så skam den som ger sig. Nu står den och övriga orkidéer en bit in i vardagsrummet, alltså ljust men inte i direkt solljus. De badar i en burk (en diskad turkisk yoghurt burk passar perfekt) ca varannan vecka och får då lite näring också. Jag låter vattnet stå framme och få rumstemperatur innan jag doppar ner krukorna. Det verkar ha gjort susen :-)





foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...