5 oktober 2014

Bondens egna marknad - Göteborg

Bondens egen marknad, för bönderna i närområdet att sälja sina produkter - ett tokbra koncept som jag var tvungen att utvärdera lite. Så i går släpade jag med mig man och svärfar för att kika på utbudet i Göteborg, läs mer om konceptet här. Platsen var Haga, tyvärr framgick det inte på hemsidan någon adress. Så vi svängde in på Haga Nygata och gick mot Järntorget, efter tvärgatan Östra Skansgatan så stod det en handfull försäljare. Tre sålde lite grönsaker varav en var KRAV märkt, några sålde hantverk och lite "krimskrams". Så tyvärr ingen jättemarknad. Kanske är platsen inte den bästa? Även om det var mycket folk denna fina höstdag så är det ju fler som rör sig närmare centrum, där också parkeringen är lite enklare att hitta. Kungstorget hade troligen varit ett bättre alternativ? Bättre skyltar och tydliga adresser hade också underlättat för kunderna. Jag kommer tyvärr inte att åka tillbaka om det inte sker någon större förändring. Jag saknade också möjligheten att köpa kött, med det är klart att det är lite svårt när man står ute i värmen. Vill du besöka marknaden så håller de på varje lördag till den 25e okt. Haga Nygata är också en livfull gata med mycket folk, trevliga caféer/affärer och vacker arkitektur.







foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


3 kommentarer:

  1. Låter som ett toppen koncept, synd det inte ar rätt vald plats :( och att utbudet inte var så bra :(
    Vi hade det med här för någon vecka sedan, och då hade de i parken här, var inte där, för jag visste inte om det förrän efteråt, men passera med bussen förbi där och där såg ut och vara mycket stånd av olika slag där.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det bra, hoppas de kan skylta och göra lite mer reklam så att folk vet om att det finns. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket, det är mysigt och vara gravid :)

    SvaraRadera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...