20 oktober 2014

Ekologiska kläder

Efter att ha skrivit om HM's senaste satsning på ekologiska plagg upptäckte jag via den trevliga bloggen othersidesoffashion.com, att även Gina Tricot har ekologisk bomull på sina basplagg.  De har en uppsjö färger på olika toppar och linnen, samt några underkläder. Dessa leggings funderar jag på om man kanske kan springa i, om de täcker lagom? Nästan alla andra löpartajts är ju i polyester.
Även Lindex satsar på hållbara basplagg, jag har själv köpt en sovtröja och yogatajts där. Tyvärr är många av deras "Sustainable choice" av återvunnen polyester som jag själv gärna undviker. Men de har även kläder av eko bomull, som den enkla fina cremevita t-shirten längst ner.






foto: 1-3 www.ginatricot.com
4. www.lindex.se
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...