7 maj 2015

Skapa en naturlig skogstjärn i trädgården - trädgårdsdamm


Jag har länge, länge velat ha någon typ av vatten i trädgården. Vi bor väldigt nära en bäck, men ljudet når oss bara väldigt stilla kvällar när det är rinner på ordentligt efter regn. Så nu äntligen slog vi slag i saken och idén var att det skulle porla så där mysigt. En enkel och billig lösning var också ett krav. Så efter lite snabb efterforskning så slutade det med den här AQ 700 pumpen för springsten och en murarbalja. Mossa och stenar fanns i trädgården. Jag gömde slangen bland stenarna och klippte till önskad längd. Den delen av slangen som är i baljan klädde jag in med svart markduk så att den inte skulle synas. Klart! Jag kommer snygga till kanterna lite med växter, sten och mer mossa, tur man har hela gräsmattan full ;-) Men grunden är klar och här kommer jag sitta och njuta av det terapeutiska ljudet av rinnande vatten. En läkande trädgård. Måste bara bygga en ny uteplats...





foto: Living by Miriam


A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...