6 maj 2015

Strömma farmlodge att uppleva utanför Varberg

Strömma farmlodge öppnade utan för Varberg i Tvååker för inte allt för länge sedan, jag gillar konceptet, Leva, ät & njut. Att man får upplevelse, shopping och god mat i ett, precis så som jag själv hade gjort det. Det behövs kanske också för att folk ska resa till Strömma farmlodge mitt ute på landet. Och det gör man, folk reser och Strömma kryllade av folk när vi var där 1 maj. Trots rusk och kyla. Det finns en liten gårdsbutik med inredning och lite växter från den lokala plantskolan. Det serveras hembakad fika med alternativ för den som inte äter gluten. Jag såg en raw food boll och en chokladkaka, som jag dock inte hann pröva. Om somrarna spelar också kända artister här och du kan bo på deras B&B. Eller kanske mer lanthotell, hela huset innehar nämligen fyra dubbelrum, ett wc på övervåningen och en wc/dusch på nedre plan. På nedervåningen finns också stora sällskapsrum och det är här som frukostbuffén serveras. Allt är personligt inrett och har en mysig atmosfär. Mest fascinerande för mig är ändå vattnet, vattnet kraft som har drivit denna gård en gång i tiden. Det som var navet i jordbruket. Här bjuder jag på en del av de bilder jag tog när vi var där. Packa med vandringskängorna för det finns många vandringsleder i vacker bokskog. Vi fick också tips på att besöka Träslövs Trädgård och Öströö fårfarm, som jag kommer skriva om lite senare.

Uppdatering, besök Strömma nu till helgen för Kustfolk då duktiga hantverkare också kommer närvara.







foto: Living by Miriam


A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...