7 juli 2016

Sy lakan till Bedside Crib

Måtten på en Bedside crib är ju betydligt mindre än en vanlig spjälsäng. Detta och det faktum att det är ganska så dyrt med lakan och påslakan så har jag sytt egna.

Jag hittade dock några fantastiska spjälsängslakan med spets på second hand, ni vet så där härligt tjockt/mjukt tyg som typ inte finns idag. De kan såklart också användas, det blir bara lite mer att vika in under madrassen. Du kan också använda dina begagnade dubbellakan, de blir ofta slitna i mitten, klipp bara av fot och huvudändan så behöver du inte slänga annars fungerade lakan. De är dessutom så där härligt mjuka efter många tvättar tillskillnad från helt nya lagkan.

Jag köpte nedan fina lakan med gröna blommor på second hand. Av detta klippte jag bara till en lagom bit som passade sängens Madrass i hästtagel.


Sy lakan till Spjälsäng/Bedside Crib


Jag använde lakanets färdiga längd 150cm för det längsta måttet 90cm i sängen. Det blir lite väl mycket att vika under, men det kändes onödigt att klippa bort.
 För bredden 40 cm klippte jag till + 20cm extra på varje sida = totalt mått 80cm x 150cm.
Vik den klippta kanten 2 gånger så du får en fin kant. Sy raksöm.
Klart.






foto: Living by Miriam


.
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...