9 juli 2016

Bygga nytt hus, personligt och prisvärt

Jag har länge velat bygga ett nytt hus. Arkitektur, färg och design har varit mina intressen sedan tonåren och att få bygga ett hus hade varit en så rolig (ja och jobbig) upplevelse. Jag tar åt mig alla tips och trix i tv- program och tidningar jag ser. Så jag har en pärm i hjärnan (och på pintrest) för smarta och billiga lösningar för ett personligt hem.
 Nu senast har jag upptäck en serie om hur man bygger ett hus under 1 miljon. Tycker det är ett spännande program som lyfter fram hur man kan tänka om och tänka nytt med andra och kanske begagnat material. Allt till en bråkdel av standardlösningar och framförallt skapar det ett mer personligt hem. Så är du i husbyggartankar eller planerar att bygga ut. Kika in på tv4a Play "The House That £100k Built" eller "The £100k House Trick" på YouTube. Till den dagen vi eventuellt bygger nytt så får jag nöja mig med att drömma lite.

Här 3 bilder från Pinterest med inspiration för ett personligt hem. Blanda billiga material med exklusiva som marmor, det går att hitta på t.ex. blocket eller begagnad byggmarknad. Ett annorlunda material i badrum, mässing eller kopparplåtar på väggen. Snyggt. Klä in baksidan av köksskåp/köksö med ett annat material, som här träplankor.




foto: Pintrest


.
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...