19 september 2016

App för barns utveckling och amningstider

När barnet är fött så kan det vara bra att ha lite koll på barnets utveckling. Det ger en förståelse för om barnet kanske behöver mer mat och närhet vissa perioder.


Wonder weeks är en app som tydlig beskriver de olika utvecklingsstegen. En kalender visar också när de kommer ske, kan vara bra om man planerar t.ex. ett dop eller en resa. De beskriver vad barnet får för nya färdigheter och hur man kan underlätta för barnet. Appen finns också som bok, läs mer här.


 Baby Tracker är en app som hjälper dig att hålla lite koll på bebisen. När hen ammat, flaskmatar, bytt blöja o.s.v. Jag använde den i perioder för att få lite statestik och när jag kände att jag inte hade koll på läget, främst i början. Men jag rekommenderar att inte använda den för mycket. Det blir lätt att man tittar på den istället för att lyssna på när barnet behöver mat. 




Ett annat bra mobiltips är "Night Shift" för iPhone, ett läge som dimmar ner och gör displayen varmt gul. Perfekt när man surfar vid nattamning. Eller när man bara vill se vad klockan är utan att bli bländad. Det går att ställa in förutbestämt schema när det ska gå på eller så sätter man på det manuellt. Himla smart, min är på mellan 21-07. Det sägs ju även att gult ljus inte ska påverka sömnhormonet heller, vilket kan vara smart när man sover oregelbundet.

foto: iTunes, iphoneguiden.se
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...