8 oktober 2016

Reflexer till barnvagnen

Nu börjar det verkligen bli mörkt ute, än så är vi inte direkt ute på några promenader så sent. Men jag hittade lite gamla reflexband med kardborre när jag städade ett skåp och tänkte att de passar perfekt på barnvagnen.



Jag klippte till lagom stora bitar och sydde dit en bit svart kardborre jag hade över och fick ihop fyra stycken av två reflexband. Hittade inte exakt samma reflexband på nätet, men ett snarliknande band utan kardborre kan du t.ex hitta här. Sy dit kardborre i båda ändarna så sitter de bra och går att ta av och tvätta om så behövs.

Annars tycker jag den här "huvan" från Clas Ohlsson verkar praktiskt de där kalla mörka dagarna som kommer i november.

Tänk på att placera reflexerna så långt ner det går på vagnen, då syns de bäst på långt håll. Ha också reflexer på alla fyra sidor så att det inte är mörkt på en sida. Prova gärna reflexen med en ficklampa eller den lampan som finns i mobilen så att de reflekterar ordentligt. De avtar sin reflex förmåga med tiden. Sol, värme sliter och gör dem matta.




foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...