21 juni 2017

Frukostförslag mjölk och glutenfri

Jag fick en fråga från en läsare som behövde lite förslag på nyttig (mjölkfri) frukost. Det blir lätt att man hamnar i mack och yoghurtträsket.



Jag själv gör mugg/äggkaka eller Monster truck kaka fast med 2-3 ägg, jag brukar även skippa att smörja formen för att spara tid på morgonen. Det fastnar lite, men det är rätt lätt att diska om man gör det direkt efter man ätit. Ställ annars skålen i blöt. Till detta har jag havremjölk och frysta blåbär.

Det är många som saknar mackor eller bröd, det finns flera varianter på glutenfritt. Dock kräver det oftast lite pyssel att få ett glutenfritt bröd som efterliknar "vanligt" bröd. Något som jag tycker är enkelt och snabbt att göra (inte mjölkfritt) är ostplättar. Dessa är mättande, går att ta med som fika/mellanmål och håller bra i kylen. Dessa hade jag med till jobbet när jag var gravid.

Eller bannanpannkakorna jag skrev om tidigare.



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...